fredag 9 februari 2024

Fem en fredag vecka 6: En vecka kort

 



Min spa-dag blev framflyttad den här veckan också, så det blir idag istället för igår. Så jag ser frqam emot en härlig avslappnande eftermiddag och kväll då jag bara  slappar och mår bra. Men så här på förmiddagen passar jag på att svara på frågorna i elisamatildas Fem en fredag som har temat

EN VECKA KORT

Den hjär veckan handlade om och påverkades av personalenNär gör du fredag idag

1. Vad hände i måndags?
Jag fick utlopp för mina aggressioner när jag morrade åt Mackan på planeringen om den katstrofala söndagskvällen då i princip allt gick åt skogen. Resten av dagen gick sen ganska lugnt och bra.

2. Vad tyckte du om tisdag?
Helt OK, lugnt och fridfullt

3. Blev onsdag en lillördag?
Inte direkt, förutom att vi fick reda på att en ur personalen slutar och försvinner ut på nytt jobb redan på måndag. Vilket tyvärr inte är precis en förlust, hen var en av dem som orsakad kaoset på söndagen.

4. Hur kändes din energi under torsdagen?
Torsdagen började otroligt bra eftersom  jag blev väckt av mina älskade Golden Girls (= Pantertanter), till lunchen gjorde den slutande personalen sitt sista arbetspass hos oss och vi önskade hen lycka till med det nya jobbet. Och så drog vi en lättnadens suck för nu kommer inte hen längre till oss.

5. När gör du fredag idag?
Min fredag börjar vid 13-tiden. Det som står på agendan då är först en riktigt het dusch med mina badnymfer, sen en helkroppsinsmörjning med mjukgörande creme och sen vila i ett par timmar. Därefter lagar maken middag och jag får komma till dukat bord. Den här fredagen är en riktig lyxfredag!



6 kommentarer:

  1. Veckan vände till det bästa, trevlig fredag!

    SvaraRadera
  2. Kaos på jobbet är inte skoj, det är inte så enkelt att lösa alla gånger. Man kanske inte ska säga att det är skönt att det löste sig på det sättet men ibland är det ända sättet, att personen försvinner från stället o får börja om på ett annat ställe.
    Låter som en fredag gärna velat ha - med lite avkopplande kroppsvård, sen bli serverad middag o ha en härlig kväll med någon speciell.

    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  3. låter verkligen som en lyxig fredag! lycka till med den! räcker det med att morra för att få ut sina aggressioner? torsdagen tycks ha varit en bra dag för flera

    SvaraRadera
  4. Din fredag verkar ljuvlig! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Låter som om din vecka börja i moll med slutade i dur. Så skönt att bli av men en personal som man inte klickar med, eller som gör ett dåligt jobb. Hoppas att den nya personalen är mera i din smak.
    Och lyxfredagen som du beskriver är du sååååå värd. Hoppas du njöt och fortfarande njuter. För kvällen är ju inte slut än.

    SvaraRadera
  6. Lyxfredagen låter underbar! Har du en sån fredag varje vecka?

    SvaraRadera