fredag 23 februari 2024

Fem en fredag vecka 8: Hipp Hurra

 

Det blev en sen uppgång i morse eftersom mina tjejer hade fått larm direkt på morgonen och var tvungna att åka på det först innan de kom till mig. Men nu är jag äntligen uppe och kan börja med att svara på frågorna i elisamatildas Fem en fredag. Temat den här veckan är

HIP HURRA


1. Blir du visare med åren?
Inte visare men däremot mer erfaren och har lättare att hantera eventuella bakslag än tidigare

2. Hur firar du din födelsedag?
Lugnt och stilla med god mat. Vår tradition är att den som fyller år bestämmer vad som ska lagas och den andra lagar maten. Annars är det som vilken annan dag som helst

3. Vad skulle du önska idag om du blåste ut ljusen på tårtan?
Att jag aldrig mer skulle behöva åka till Akademiska sjukhuset i Uppsala i något ärende.

4. Har du någonsin haft en dålig födelsedag?
Ja, vid min ålder har det varit både upp och ner så det har förekommit riktigt dåliga födelsedagar också. Det värsta hittills är att jag förknippar min födelsedag med min mammas död (det datumet fastställdes som henes dödsdag efter att hon hittats en månad senare i sin bostad)

5. Är du bra på presenter till andra?
Det hoppas jag att de tycker. Jag försöker skaffa något som de kan ha nytta av och/eller något som de inte har men som jag själv tycker är urbra...


5 kommentarer:

  1. God mat som nån annan lagar är ett måste på födelsedagen! Sorgligt öde med din mamma.

    SvaraRadera
  2. Firar också mina födelsedagar i lugn och ro! Funderar på baluns nästa år, då jag fyller 80, men det hinner ändra sig! Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Instämmer med dig till fullo. Däremot är det ledsamt att läsa om din mammas bortgång på din födelsedag. Så tragiskt att ha legat i en lägenhet i en månad utan att någon upptäckt att hon var borta.
    Tyvärr händer det ju ibland, men varje fall är tragiskt.

    SvaraRadera
  4. tråkigt med din mor, det blev mer begravning av min 90-åriga mor än min födelsedag...

    SvaraRadera
  5. Så tragiskt med din mamma <3 Min mamma dog någon timme innan det blev ett nytt dygn och min 35:e födelsedag, tacksam att hon inte dog på just min födelsedag trots allt, men glömmer aldrig just den födelsedagen.
    Är så dålig på att hitta på bra presenter, presentkort blir det oftast, och det är inte lika kul!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera