torsdag 1 februari 2024

Helgfrågan vecka 5: Serier

 


Efter att ha tillbringat en halv dag på Akademiska sjukhuset på läkarbesök som resulterade i plus minus noll, oförändrat läge ("vi ses väl om 2-3 månader igen"), dvs samma frågor som alltid, samma konstaterande om blodproverna osv osv. Det enda som alltså hänt var att vi fick lov att ändra allt och ta oss till sjukhuset för mötet som hade lika gärna kunnat hållas per telefon så att vi inte i onödan behövt spilla tid på eländet. 
Då är det faktiskt skönt att nu kunna göra något som känns lite roligare och som ger mer t ex svara på Mias Helgfråga, som den här veckan lyder

Är det någon speciellt serie du fastnat för?

Under de senaste åren har jag tappat många serier som jag tidigare följt slaviskt och som jag nu borde försöka komma ikapp och uppdatera om. Dit hör Ewa Klingbergs alla serier (där jag nu förstått att det kommit några nya delar i de gamla serierna men att det också påbörjats någon ny som jag inte alls har koll på, än)







Just nu har jag noll koll på vilka serier annars som fortsatt så när jag fått tillbaka fotfästet lite så kommer jag att kolla var någonstans det behöver fyllas på för det är ju inte heller bara serier det gäller utan också favoritförfattare som utkommit med nytt osv osv. 


6 kommentarer:

  1. Har också läst några av Klingberg men inte känt att jag prompt måste fortsätta, de är lättlästa och ganska underhållande och det är ju bra.

    SvaraRadera
  2. läst många trevliga böcker av Ewa Klingberg, tyckte mycket om Tranan-serien.

    SvaraRadera
  3. Fröken Christina3 februari 2024 kl. 17:38

    Jag tyckte om Klingbergs serie om Tranan men behövde pausa lite.

    SvaraRadera
  4. Klingbergs serier är verkligen bra

    SvaraRadera
  5. Det är inte många av Klingbergs böcker som jag har olästa. Gillar dem jättemycket.

    SvaraRadera
  6. Klingberg har jag läst någon enstaka bok av. Kul att fastna så för en bokserie, är det en produktiv författare har man alltid något att se fram emot.

    SvaraRadera