torsdag 8 februari 2024

Helgfrågan vecka 6:Omläsning

 


Min spa-dag blev framflyttad den här veckan också så idag har det varit "business as usual" hela dagen. Nu är det i alla fall dags att svara på Mias Helgfråga som lyder

Vilken bok skulle du vilja läsa om igen för första gången, och varför?
Det där är inte lätt. 

Jag har ju Tisdagarna med Morrie (titeln är länkad till förlagts sida där det finns mer info om boken)av Mitch Albom, men den läser jag redan ungefär en gång om året. Den handlar om meningen med livet och hur man ska vara för att vara en bra människa och den ger mig helt enkelt en bra känsla i hela kroppen. 

eller varför inte

Under Vintergatans alla stjärnor  (titeln är länkad till recensionen)av Camilla Davidson
Som framgår av recensionen så blev jag nästan överväldigad av boken och tänkte redan då att jag ville läsa om den men än så länge har jag inte hunnit. Men jag vill fortfarande läsa om den!

Bonusfråga: Har du kollat in Bokrean?

Nej, har ännu inte kollat alls och borde nog inte göra det heller. Har ju halva huset fullt med olästa böcker och behöver läsa dem io första hand innan jag skaffar nya.









5 kommentarer:

  1. Jag håller verkligen med dig om Camillas bok, Tisdagar med Morrie har jag inte läst.

    SvaraRadera
  2. har inte läst någon av dina men jag fick lust att göra det nu!

    SvaraRadera
  3. Under Vintergatans alla stjärnor står i min hylla. Den borde jag läsa.

    SvaraRadera
  4. Inte läst någon av dessa böcker, men blev nyfiken nu!

    SvaraRadera