tisdag 20 februari 2024

Tisdagstrion vecka 8: Maria, Marie eller Mary (författarnamn eller person i handling)

 

Igår gick personalen in på ett nytt schema, vilket betyder fler sena kvällar för mig. Det känns ljuvligt för jag sover som en bäbis när jag fått vara uppe och aktiv lite senare.Och idag ska vi iväg för att shoppa lite men eftersom det är tisdag och jag känner mig utvilad och redo att ta mig an Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan &boken innan vi åker iväg. Temat den här veckan är

MARIA, MARIE ELLER MARY 
(författarnamn eller person i bok)

Mina förslag (titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken)

Dona Maria - kvinnor i vitt av Cecilia Samartin
Dit vägen bär av Marie Hedegård
Good Girl av Mary Kubica













och så slänger jag in en bonusbok där det inte är en författare utan en illustratör som heter Maria



Stjärnfall (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken)av Maria Trolle



10 kommentarer:

  1. Jag har bara läst serien om Peregrino av Cecilia Samartin. Jag visste nog inte ens att hon har skrivit fler böcker.

    SvaraRadera
  2. Nya böcker för mig. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  3. känner inte till någon av böckerna i din trio!

    SvaraRadera
  4. Okända böcker för mig. Tack för tips!

    SvaraRadera
  5. Marie Hedegårds böcker är jättefina.

    SvaraRadera
  6. Maria Trolles böcker är fina och kul att sitta och måla-

    SvaraRadera
  7. Nya titlar! Dona Maria blir jag sugen på Maria Bokologen

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att du får sova bättre .
    Tack för tipsen, har inte läst någon av böckerna i din trio. Är nyfiken på Mary Kubica.

    SvaraRadera
  9. Helt nya titlar för mig, så tack för tips!

    SvaraRadera