tisdag 13 februari 2024

Tisdagstrion vecka 7: Smycken & accessoarer (i handling, titel eller omslag)


Gårdagen blev en enda stor katastrof då ingenting av det jag planerat blev gjort, för min aktivitetstid minskades med ca 2,5 tim pga miss i planeringen hos Hemtjänsten. Inte nog med tidsmissen men det blev också 5 olika personal på en dag, vilket inte heller var ok, speciellt eftersom jag redan tidigare klagat på det och det lovats åtgärdas. Men det finns visst vissa som anser sig stå över såna små saker som klagomål...Vi får hoppas att den här tisdagen blir bättre. Och bättre blir det redan av att det är dags för Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan och boken. Temat den här veckan är

SMYCKEN &ACCESSOARER 
(i handling titel eller omslag)

Mina förslag (titeln är länkad till antingen recensionen eller förlagets sida där det finns mer info om boken)

Juvelskrinet  av Jan Mårtenson
Medicis ring av Jan Mårtenson




 

13 kommentarer:

  1. De här har jag inte läst, men jag känner till författarna i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Det är jobbigt när man av olika skäl blir tvungen att ändra i sin noga planerade dag eller vecka - och dessutom ovanpå det få 5 olika hjälpare!? Vad håller dom på med?
    Just nu håller jag samtidigt på att läsa 4 olika böcker; En jag läst tidigare för länge sen men gillar, en av min nordiska favoritförfattare Jo Nesbö, en som jag inte gillar alls men som jag gett mig 17 på att läsa ut och till slut en spännande bok av Gillingham. Har en viss förkärlek för anglosaxiska författare.....
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  3. Man blir ju nyfiken på varför juvelerna är vaxade.

    SvaraRadera
  4. Klingberg har jag läst men inte de andra

    SvaraRadera
  5. Homan-deckarna är ju så mysiga. Klingbergs bok finns med även hos mig.

    SvaraRadera
  6. Jan Mårtenson var det längesedan jag läste!

    SvaraRadera
  7. Jag har läst Klingbergs. Men vad tråkigt när de inte funkar med hemtjänsten, när mina föräldrar levde fick vi ofta komma dit och hjälpa till.

    SvaraRadera
  8. Klingbergs bok har jag läst, gillade den mycket!

    SvaraRadera
  9. Mårtensons har jag aldrig läst, blir sugen på att dem!

    Maria Bokologen

    SvaraRadera
  10. Jag har bara läst en Homandeckare och tyckte den var ganska dålig. Jag kanske borde ge Mårtensson en ny chans.

    SvaraRadera
  11. Intressanta och lockande omslag de har.

    SvaraRadera