tisdag 6 februari 2024

Tisdagstrion vecka 6: Böcker som utspelar sig i olika världsdelar (en världsdel i varje bok)


Veckan har ju börjat bra...inte. Stora landområdet ovanför oss är uppköpt av någon som vill bygga flera hus där, första förslaget sa vi alla samstämmigt nej till, men nu kom nästa förslag då och för vår del är det värre. Genom den så blockerar de vår tomt helt, men lättar för de andra grannarna, så de hoppas väl på att fler ska gå med på den planritningen. Vi hoppas däremot att alla nekar till t o m den nya planritningen.
Men istället för att våndas över det så fokuserar jag nu istället på Ugglan & bokens Tisdagstrio där temat den här veckan är

BÖCKER SOM UTSPELAR5 SIG I OLIKA VÄRLDSDELAR 
(en världsdel i varje bok)

Mina förslag (titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken)

Hetta av Jane Harper (utspelar sig i Australien)

Sonen av Philipp Meyer (utspelar sig i Amerika)
Dit vägen bär av Marie Hedegård (en resa genom olika länder får representera Europa)









9 kommentarer:

  1. Harper står sedan läge på läslistan. Sonen känner jag till men har inte läst. Dit vägen bär känner jag inte till

    SvaraRadera
  2. Harper står på läslistan. Meyer känner jag till men har inte läst. Dit vägen bär är okänd för mig

    SvaraRadera
  3. Hetta är den enda jag har läst i din trio. Den gillade jag!

    SvaraRadera
  4. Hetta har jag läst och tyckte var bra.

    SvaraRadera
  5. Ettan och trean har jag läst, bra böcker.

    SvaraRadera
  6. Marie Hedegårds bok är så trevlig. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  7. Hetta har jag läst och Sonen står oläst i hyllan. Tack för påminnelsen.

    SvaraRadera
  8. Helt nya titlar! Tack för tips!
    Maria Bokologen

    SvaraRadera