torsdag 15 februari 2024

Helgfrågan vecka 7: Rolig bok

 

Jag har haft en otroligt skön dag idag och det fortsätter med grädde på moset, nämligen en extra halvtimme aktivitetstid på kvällen. Vi misstänker starkt att planeringen på Hemtjänsten fått en kollektiv hjärnblödning när sånt här händer.
Nu är det i alla fall dags att avsluta dagen med att svara på Mias Helgfråga, som lyder

Har du tips på en rolig bok?

Nja, det är sällan jag läser "roliga" böcker, det blir mest deckare, thrillers och relationsproblematik, men det händer ju någon gång då och då att något riktigt roligt hamnar i händerna på mig (titeln är länkad till recensionen eller förlagets sida där dt finns mer info om boken)


Först ut såklart är Pia Davidsons böcker om Veera, Miriam och Erika
Vänner i nöd, vänner i död
Självklart är Elin Säfströms serie med bland roliga böcker
Sömnernas sömn

Skilaki-byrackan som blev filmstjärna av Elisabeth Sjoberg Strand & Dag Öhrlund kommer nog platsa den också har jag en känsla av










Utöver det så finns det såklart också böcker som nog inte var tänkta som "roliga" men där jag ändå skrattade så tårarna sprutade.. Och dit hör t ex biografier som 


White Line Fever av Lemmy Kilmister












Jag är Ozzy av Ozzy Osbourne

5 kommentarer:

  1. oj då det var ju många titlar! så många roliga böcker hade jag inte kunnat
    komma på

    SvaraRadera
  2. Elin Säfströms serie och boken om Ozzy är så underhållande.

    SvaraRadera
  3. Så tuktas en svinpäls var himla rolig.

    SvaraRadera
  4. En väktares bekännelser har jag funderat på att försöka leta upp på biblioteket, har tyvärr lite svårt att hitta på barnavdelningen. ;)

    SvaraRadera