onsdag 15 augusti 2018

Favoriter: ej skönlitterärt #10

Det blev inget sådant här inlägg förra veckan eftersom jag hade läkartid och för att det var så varmt, men nu fortsätter jag med de ej skönlitterära favoriterna.

Den här veckan har jag plockat fram en bok som maken och jag köpte gemensamt


Köpa hus 
- Allt du behöver veta innan du skriver under köpekontraktet
av Åsa Holstein 


Så fort vi hade bestämt oss för att nu var det dags för oss att köpa ett hus så ville vi båda veta lite mer om vad som krävs av oss som köpare. Min vana trogen började jag titta efter en bok samtidigt som jag googlade fram en massa info, men det var faktiskt maken som såg annons om den här boken i en av sina tidningar. Han beställde den och sen läste vi båda boken från pärm till pärm. Och jag måste säga att boken var verkligen guld värd! Vi undvek nog många nybörjarmisstag bara för att vi hade läst den här boken och för att vi tog fasta på råden man gav där. Och vi slapp mycket av nervositeten eftersom vi redan från början visste hur allt skulle gå till. Är man förstagångsköpare så rekommenderar jag faktiskt att skaffa nånting liknande (en nyare variant helt enkelt med uppdaterad info), det är mycket man nog annars inte kommer att tänka på innan man köper det där drömhuset. Det är ju trots allt det största köpet man troligtvis gör i sitt liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar