tisdag 21 augusti 2018

Top Ten Tuesday - böcker som hjälper dig upp från en lässvacka


Det är evigheter sedan som jag deltagit i Top Ten Tuesday, som numera anordnas av That Artsy Reader Girl, men idag var temat så pass enkelt att det var dags att hoppa på igen. Dagens tema är

Böcker som hjälper dig upp från en lässvacka (Books to Pull You Out of a Reading Slump)

-----------------------------

Nu har inte jag haft en lässvacka på år och dar utan läslusten har hållit i sig och varit på en stadigt hög nivå. Men skulle jag hamna i en lässvacka så vet jag att det jag skulle behöva läsa är nånting lättläst och lättsamt, eventuellt kanske lite spännande också. Så det skulle alltså bli feelgood, romance, mysdeckare eller liknande.

Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen.

1. Ekon av längtan av Tamnara Mckinley
2. Julia och Jack av Anna Lönnqvist
3. Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg
4. Liten tvåa med potential av Camilla Davidsson
5. Den lilla bokhandeln i Paris av Nina George
6. Bokhandeln på Riverside Drive av Frida Skybäck
7. Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
8. Grejen med kärlek av Julie James
9. Stängd kista av Sophie Hannah
10. Spåren vi lämnar efter oss av Pernilla Ericson



2 kommentarer: