torsdag 23 augusti 2018

Helgfrågan vecka 34



Efter att vi hade ätit middag så var det dags för kvällsvilan och självklart så somnade jag. Märkligt nog så sover jag sällan så gott som när jag somnar i soffan på kvällen. Och speciellt gott sover jag när maken ger mig fotmassage under tiden jag sover. Nu är jag upp igen i alla fall och ska försöka få nånting gjort idag och då är det perfekt att svara på Mias Helgfråga som lyder

Vilken faktabok är du sugen på?
Bonusfråga: Vilket är ditt bästa weekendtips?

-----------

Just nu är jag inte riktigt sugen på någon. Kokböcker läser jag lite då och då för inspiration, men just nu finns det ingen speciell som jag är sugen på utan jag håller mig till dem som redan finns i kokbokshyllan. Jag har noll koll på vilka faktaböcker som kommer i höst men jag har redan några faktaböcker hemma som jag är riktigt sugen på att läsa







Lady Catherine och verklighetens Downton Abbey av Lady Fiona Carnarvon
Jag har läst första delen, Lady Almina och verklighetens Downton Abbey, om slottet Highclere (där tv-serien Downton Abbey är inspelad) och båda böckerna är baserade på bevarade texter och fotografier från Highclere Castles privata arkiv. Författaren, Lady Fiona Carnarvon, är åttonde grevinnan av Carnarvon och berättar i böckerna om släkten Carnarvon.












Mannerheim: Marsken, masken, myten av Herman Lindqvist
Den här biografin är helt enkelt ett måste för mig












Weekendtips? Kanske gå på teater och därefter äta en god middag på restaurang. Eller bara slappa och mysa i soffan med en god bok.









   




14 kommentarer:

  1. Teater/musikal och god mat är trevligt. Slapparhelger är favoriten. ;)

    SvaraRadera
  2. Boken om Mannerheim kan nog vara riktigt intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maken har läst den och säger att den är superbra!

      Radera
  3. Lady Almina har jag läst... har en äldre bok om Mannerheim. Själv föredrar jag midda före teatern...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Middag före teatern klarar inte jag. Då somnar jag eller behöver gå på toa och toabesök blir så omständigt för mig.

      Radera
  4. Spännande, jag tycker om historia så jag skulle säkert uppskatta att läsa Downton Abbey-boken.

    SvaraRadera
  5. jag tycker också att boken om Mannerheim verkar intressant

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maken har läst den och tyckte den var väldigt bra!

      Radera
  6. Fotmassage det var inte illa. Fint omslag på den första boken.

    SvaraRadera
  7. Herman Lindqvists bok är säkert intressant, har fått mycket uppmärksamhet.

    SvaraRadera