måndag 27 augusti 2018

Tematrio - vit

Idag har jag varit utan telefon, tv och internet igen, en säkring i huset gick och tyvärr sitter säkringarna till så att jag inte kan göra något  (eftersom jag är rullstolsbunden och inte når speciellt högt upp) utan får lov att vänta tills maken kommer hem för att få det åtgärdat. Säkringen gick vid 12.00 så hela eftermiddagen har det varit lugnt och tyst och istället för att jobba vid datorn har jag suttit och läst, vilket i och för sig fungerade väldigt bra för mig. Nu är allt igång igen så nu är det dags att jobba på datorn igen. Och först ut blir då Lyrans Tematrio. Lyran uppmanar

Ny vecka, ny färg. Som vanligt får ni gärna vara kreativa och fantasifulla och tänja lite gränserna.  Bara ni förklarar hur ni tänker. Berätta om tre bra böcker på temat VIT!

-------------------

Den här gången valde jag att inrikta mig på boktiteln. Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)





Vit krysantemum av Mary Lynn Bracht













Vit krypta av Mariette Lindstein









White line fever av Lemmy Kilmister






15 kommentarer:

  1. Aha du gick på namnet, så långt tänkte jag inte ens. Trött måndag här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog det första jag tänkte på eftersom det var det enklaste. Måndagar är inte de roligaste.

      Radera
  2. Jag var på sommarteater i sommar, och pjäsen hade titeln "Lemmy badade aldrig i Närpes å". En konsert med Motörhead förekom i pjäsen.

    SvaraRadera
  3. Fin trio. Vit krysantemum verkar vara en bok jag vill läsa (även om ämnet är hemskt).

    SvaraRadera
  4. har inte läst Lindstein och Kilmister

    SvaraRadera
  5. Jag har också med Vid krysantemum. Jag tyckte verkligen om den boken, trots det oerhört tunga ämnet.

    SvaraRadera
  6. Välblandat! Och hoppas du får ordning på huselen, det är visserligen skönt med skärmfri tid emellanåt men lite opraktiskt i längden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det ordnade sig sen. Nu hoppas jag bara att vi snart ska få en elbesiktning så vet vi sen vad som måste åtgärdas för att slippa sånt här.

      Radera
  7. Vit krysantemum låter väldigt intressant, viktigt ämne.

    SvaraRadera
  8. Vit krysantemum har jag läst under sommaren och den var otroligt intressant.

    SvaraRadera