måndag 20 augusti 2018

Tematrio - Rosa

Nu är det inte längre hett ute, istället känns det nästan kallt när det bara är 18-20 grader, men hellre det än den där vidriga hettan. Nu orkar man hålla igång lite också och den här veckan har jag faktiskt kommit igång ganska bra. Det är bara att hoppas att jag inte blir smittad av förkylningen som både brorsan och maken drabbats av. Än så länge är allt bra i alla fall och eftersom det är måndag så är det dags för Lyrans Tematrio. Temat är rosa och Lyran uppmanar

Återigen kan ni tolka frågan lite som ni vill och berätta om rosa omslag, författare eller huvudpersoner vid namn Rosa eller något annat påhittigt. Bara ni förklarar hur ni tänker. Berätta således om tre bra böcker på temat ROSA!

----------------------

Jag kommer sällan ihåg namn även när jag kommer ihåg annat om karaktärerna så det får bli den lätta varianten, dvs det blir tre rosa omslag. (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)






Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan














Grejen med kärlek av Julie James 













När äventyret väntar av Sofia Fritzson











13 kommentarer:

  1. Colgan känner jag till men inte de båda andra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Colgans böcker har nog synts till lite varstans!

      Radera
  2. De där bageriböckerna får jag ta tag i vid tillfälle.

    SvaraRadera
  3. Har läst första bageriboken. Ska man verkligen läsa fler???

    SvaraRadera
  4. Inga böcker jag läst. Bageriboken har jag funderat på att läsa.

    SvaraRadera
  5. Just det, Jenny Colgans bok är ju rosa. Övriga var nyheter för mig. Håller med om att det är skönt med svalare väder. Fjorton grader än så länge i dag, och det känns faktiskt skönt. Sommarens värme blev för mycket även för mig som vanligtvis gillar sol och värme.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den där hettan var faktiskt olidlig!

      Radera
  6. Här såg det rart och gulligt ut! Är de lika söta som omslagen lovar?

    SvaraRadera
  7. Fina rosa böcker. Jenny Colgans bok skall snart läsas.

    SvaraRadera