torsdag 9 augusti 2018

Helgfrågan vecka 32


Jag har tagit min vanliga kvällsvila och vi har äntligen kunnat öppna ytterdörren (nu är det svalare ute än inne) och då kan jag ta itu med annat. Och just nu är det då dags för Mias Helgfråga som lyder

Hur har läsningen gått i sommar ?
Bonusfråga: Hur har sommaren varit?

-----------------

Läsningen har faktiskt gått bättre än förväntat för trots att det varit vidrigt varmt emellanåt så har jag fått ganska mycket läst. Enklaste sättet att se att det faktiskt gått riktigt bra är att titta på månadssammanfattningarna för Juni och Juli.

Man ska egentligen inte klaga när det för en gångs skull har varit varmt på sommaren, men för mycket är för mycket. I år har det verkligen varit lite för mycket av det goda och det har faktiskt resulterat i oväntade konsekvenser som verkar sträcka ut sig en bra bit in på hösten (immunförsvaret fick fnatt och resulterade i ganska jobbiga biverkningar av en medicin som jag behöver). Den värsta värmeperioden tillbringade jag liggandes i soffan på ett kylunderlag för hundar och med isklampar på fötterna och jag orkade inte ens läsa då utan sov bara eller slötittade på tv. Så tyvärr har inte den här sommaren varit speciellt bra för min del annat än läsmässigt.

8 kommentarer:

  1. Önskar dej en bättre höst än sommar vad både hälsa och läsning beträffar!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att du snart mår bättre! Men skönt att du ändå kunnat läsa en del.

    SvaraRadera
  3. det gällde ju att ta sig igenom den värsta värmen på det sätt som var möjligt för en.

    SvaraRadera
  4. Hoppas på en bättre höst, så det går att kan komma igen efter denna extremt varma sommar. Vi får försöka se fram emot det. :)

    SvaraRadera
  5. Skönt att läsningen flutit på trots denna värme som gjort det svårt att koncentrera sig.

    SvaraRadera
  6. Värmen har varit tuff, skönt att du ändå kunna läsa en del. Hoppas du mår bättre snart!

    SvaraRadera
  7. Det är många som mått riktigt dåligt av värmen, tur att du kylde ner dig.
    Nu är det behagligare fast solen är borta med.

    SvaraRadera