onsdag 5 december 2018

Favoriter: ej skönlitterärt #18

Det är ett bra tag sen sist som jag hade nånting under den här rubriken, men det är så det blir ibland. Den här rubriken kommer lite sporadiskt när jag har tid och ork, har jag mycket annat att göra så hoppar jag över den. Men idag var det dags kände jag, det har ju trots allt gått en månad sen senast.

Idag plockade jag fram en kokbok


Stora boken om god och billig mat 
ICA-förlaget, 1982


Det här är en av de allra första kokböckerna jag köpte själv när jag flyttade hemifrån. Jag var fruktansvärt dålig på att laga mat och kände att jag måste på något sätt lära mig mera och så att jag också lär mig lite om kryddning osv. Jag använde inte så många recept rakt av från den här boken, utan höftade till det hela som vanligt, men jag fick en hel massa inspiration. Receptena är sådana att jag nog inte skulle kunna tänka mig att laga nånting som är så försiktigt kryddat idag. Men det är kul att ha boken kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar