tisdag 18 december 2018

Veckans topplista vecka 51: Böcker jag önskar mig i julklapp

Dags för Veckans topplista som anordnas av Johannas deckarhörna och som den här gången har titeln

Böcker jag önskar mig i julklapp

---------------------

Och här blev det jobbigt på en gång, jag har nämligen inte önskat mig några böcker alls i julklapp. När maken började fråga vad jag ville ha i julklapp insåg jag att jag redan hade så många olästa böcker i bokhyllorna och hinner emellanåt inte ens läsa dem så det kändes bättre att inte önska sig några böcker alls den här julen. Till saken hör också att jag först nyligen använde presentkortet på Adlibris som jag fick till födelsedagspresent i våras. Så det känns verkligen som att fler böcker är inte precis något jag behöver just nu.
Men hade jag inte alla dessa olästa böcker hemma så finns det såklart böcker jag kunde ha tänkt mig att önska som present. Böckerna är listade utan inbördes ordning och titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken.






1. Babylon Berlin av Volker Kutscher
Den här är jag väldigt nyfiken på och det är alltid intressant att läsa om Berlin före andra världskriget








2. Darktown av Thomas Mullen
Skulle väldigt gärna vilja läsa den här, den verkar riktigt bra!












3. Den stora sömnen av Raymond Chandler
Jag har en gång i tiden läst de flesta av Chandlers böcker och sett några av filmatiseringarna och det skulle vara riktigt kul att läsa om böckerna.











4. Lazarus av Lars Kepler
Jag har läst de flesta böckerna i den här serien och de som jag ännu inte läst har jag hemma så den här vore bra att ha när jag väl får tid att läsa ikapp.










5. Opium av Staffan Nordstrand
Jag har nyligen läst del 2 i den här serien och det vore inte så dumt att läsa del 1 också

6 kommentarer:

  1. Kutsche kunde ha stått på min lista också om jag inte glömt bort den. Darktown har jag lånat från biblioteket

    SvaraRadera
  2. nya titlar för mig, hoppas tomten kommer.

    SvaraRadera
  3. Intressant boklista. Darktown finns även på min önskelista.

    SvaraRadera
  4. Skulle vilja läsa alla på din lista.

    SvaraRadera
  5. Darktown blir jag nyfiken på. Kepler är jag skeptisk till ...

    SvaraRadera