onsdag 19 december 2018

Kulturkollos veckoutmaning vecka 51: Om julläsning, jultraditioner och julklappar


Dags för Kulturkollos veckoutmaning som den här gången handlar om jul

Veckans utmaning är att svara på följande frågor:
Vad har du (och dina nära och kära) för jultradition som är extra viktig för dig?
Vad läser du inför och under jul?
Vilken bok skulle du vilja ge bort till en känd person i julklapp och varför?

----------------

När maken (då fästman) och jag flyttade ihop var vi båda två småtrötta på de där hysteriska jultraditionerna med extra allt så vi bestämde att vi skulle skapa våra egna som skulle grunda sig på lugn och ro och det har vi gjort. De enda traditioner vi håller fast vid är maten, vi måste ha våra "lådor", allt det andra tar vi det lugnt med och gör det som känns rätt för stunden. Det brukar resultera i en lugn och skön jul utan en massa måsten.

Min läsning förändras inte efter årstid eller högtid, det blir det vanliga, dvs det som finns i läsahögen

Nja, det där med kändisar... Ska jag ge bort en bok så ska det vara en passande bok till någon som jag känner tillräckligt väl för att veta exakt vad hen gillar för typ av böcker och de är inte precis några "kända" personer förutom av mig.


4 kommentarer:

  1. Låter trevligt med en nedtonad jul. Vårt firande blir hemma i år i liten skala. Mer att fixa när andra kommer hit, men trevligt att slippa åka och sova borta.

    SvaraRadera
  2. var julvägrare hela 1970-tal men jag har kommit på bättre tankar ❤️

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag längtar efter en kravfri jul..! Tänk att bara kunna åka bort över helgerna.

    SvaraRadera
  4. Lagom är bäst, och allra bäst att man får bestämma själv!

    SvaraRadera