lördag 8 december 2018

Veckans bokmärke vecka 49

Förra lördagen hade jag inget internet så jag fick hoppa över bokmärkena, men nu är allt fixat och då blir det bokmärken som vanligt.

Vad har du mellan sidorna den här veckan? Är det senaste kvittot från ICA, ett gem från jobbet eller kanske du också alltid använder ett bokmärke? Är det inte dags att visa upp vad du använder just nu? Eller kanske du är som jag, samlar på bokmärken? Oavsett vad du använder, visa upp det! Lägg gärna en länk i kommentarerna så jag också kan se vad du har mellan sidorna.
---------------------------

Den här gången blir det ett bokmärke som jag fick gratis

Framsida och baksida

 
Vi åker ibland till Myrorna för att se om de fått in nånting bra och då brukar det ofta slinka ner en eller ett par böcker i kundkorgen. Ofta får man då i kassan med sig ett par sådana här bokmärken, antingen rosa eller ljusblå. Jag tycker det är en bra idé av Myrorna. Ett tag hade vi såna här drällandes lite överallt här hemma, men nu har de flesta försvunnit och det som finns kvar är de som jag har i bokmärkeslådan.



8 kommentarer:

  1. Ett bra sätt att påminna om sin existens som Myrorna hittat där! Mitt bokmärke denna vecka är av det enklare slaget ...
    https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2018/12/gloggpaus-i-lasningen.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade ofta kvitton som bokmärke innan jag började samla på riktiga.

      Radera
  2. Jag har för det mesta samma bokmärke i böckerna jag läser för närvarande. Det är ett vykort från maken när han var i Turkiet för ca 20 år sen. Mycket kärleksfullt skrivet. Det är lite större format än vanligt också så det syns bra. Skulle aldrig kunna tänka mig att läsa en bok utan bokmärke.
    Ingrid

    SvaraRadera
  3. jag har lite samma stil:
    https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2013/11/fina-bokmarken.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var smart uttänkt och verkligen värt att ta efter.

      Radera
  4. Jag brukar använda vackra biljetter eller bilder...allt möjligt som är fint!

    Mitt första besök här. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  5. sådär gör jag också. allt snyggt i pappersform duger.

    SvaraRadera