fredag 28 december 2018

Helgläsning vecka 52

Som det ser ut nu så kommer jag nog ha gott om lästid den här helgen. Brorsan ska troligtvis vara hos oss över nyår men det stör faktiskt inte mitt läsande speciellt mycket just nu. Vi har bestämt vad vi ska äta på nyårsafton och ingenting av det behöver lagas i förväg så då kan vi ta det .lugnt med det också. I år har vi lyckats planera både jul och nyår så att det blir minimalt med stress och det är rätt så skönt. Det som jag tänkt göra under helgen är faktiskt att skriva färdigt lite inlägg och kanske uppdatera bloggen lite, det blir perfekt att ta en liten paus från läsandet med att hålla på med bloggen lite. Jag hoppas alltså hinna läsa en hel del, men jag är lite osäker ändå på om planeringen håller. Jag har ju den där högen med julklappsböcker som jag är lite extra sugen på och så har det också kommit några rec.ex till som jag också gärna vill läsa och de skulle egentligen genremässigt passa bra att lägga in nånstans mellan de här böckerna. Men vi får väl se hur det blir, vad som än händer så blir det nog bra.

Det jag tänkt läsa den här helgen är






Den som ser av Joe Heap










Fifty shades of Frej av Frej Larsson och Jakob Nilsson









Vitt ljus av Kerstin Wixe









Vad tänkte du läsa i helgen?


1 kommentar:

  1. Här var julen precis tvärtom, mängder med förberedelser eftersom vi var sjutton stycken och jag kände att alla förväntade sig en Carl Larsson-jul. Det blev en mysig jul, men nu är jag klar med den och ser fram emot att vi blir bjudna på nyårsmiddagen. Känns skönt att slippa planera och laga efter den jul vi hade.

    Så mycket läst har det inte blivit, men jag har fixat sådan med bloggen som jag inte tycker att jag hinner annars. Jag räknar inte med att hinna läsa så mycket förrän efter nyår, men då har jag många spännande böcker på gång. Först en bok från Sekwa; Mellan himmel och Lou.

    SvaraRadera