fredag 21 augusti 2020

Fem en fredag vecka 34: Vem, vad, när?


Jag har tillbringat förmiddagen på Skattekontoret för att äntligen få rätsida på en del saker. Inte blev jag klokare av det, som vanligt så får man olika besked från alla man pratar med...så nu är det bara att vänta och se ifall de äntligen får tummen ur. Skulle vara skönt att avsluta ett ärende som hittills tagit mig 9 veckor att rota runt med. Nu ska det i alla fall bli skönt att försöka återgå till lite mer normala rutiner. Först ut är då att svara på frågorna i Fem en fredag, som anordnas av elisamatilda

1. Vem har du pratat med mest den här veckan?
Maken såklart. Vi lever i självvald karantän sen mars så det blir att vi pratar mest med varandra, förutom då lite samtal med släkt och vänner osv

2. Vad har du lyssnat på mest under veckan?
Har radion på hela dagarna som bakgrundsljud så den lyssnar jag hela tiden på, blir både musik och nyheter.

3. Var har du spenderat mest tid under veckan?
Hemma och i bilen på väg någonstans (oftast tidigt på morgonen)

4. Vad har du sett mest av den här veckan?
Vägar och städer när vi varit iväg till lägenhetsinspektion och diverse provtagningar

5. När har du varit som mest trött under veckan?
Just nu är jag trött hela tiden, de senaste veckorna har sugit musten ur mig totalt och den här veckan nåddes kulmen i och med att jag ännu inte fått en enda "vilodag" utan varit igång från morgon till kväll varje dag. Så egentligen är det nog så att jag är som tröttast idag...

8 kommentarer:

  1. jag sitter mycket ute i skuggan och lyssnar på fåglar i vår lilla trädgård.

    SvaraRadera
  2. Ja de är extra tur vi har våra gubbar att prata med i dessa tider när vi är mycket hemma.
    Lägenhetsinspektioner lät spännande, flytt på gång ? Eller så har ni lägenheter ni hyr ut kanske.
    Ha en fin fredag
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. en då får du ta helgen till att vila ordentligt på. här är mulet och lite regnigt, men jag tänker vara ute så mycket som möjligt

    SvaraRadera
  4. Jag har också levt i självvald karantän men har börjat titta ut lite mer nu. Lite för tråkigt att vara ensam just i corontänen.
    Kul att läsa dina svar! Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  5. Vi är många som lever i självvald karantän nu, men det börjar tära! Och värmen tar nästan kål på en, så det gäller att leta upp skuggan, för man vill ju ändå att solen ska skina. Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Du får passa på och vila i helgen. Jag lyssnar sällan på radio numera, men lyssnar desto mer på ljudböcker men nu när jag börjat jobba igen blir det mindre tid till det.

    SvaraRadera
  7. Hoppas den intensiva perioden snart är slut så du får njuta av dagarna igen. Ofta blir det så att det samlar på sig och sen händer allt på en och samma gång. Ha en skön helg

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas du fått vila lite sedan i fredags. Jag lyssnar alltid på radio när jag jobbar, men i lurar för att inte störa mina kollegor. Tycker det är perfekt med en blandning av musik och prat.

    SvaraRadera