onsdag 26 augusti 2020

Månadssammanfattning Juli 2020



Månadssammanfattning - Juli 2020

Antal lästa böcker: 5
Antal lästa noveller: 1
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 1528
Inbundet: 1
Kartonnage: 0
Danskt band: 0
Häftad: 2
Storpocket: 0
Pocket: 1
E-bok/Pdf: 1
Lästa rec.ex: 6
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 0
Fått: 6
Kaosutmaningen 2020 (totalt antal avklarade punkter): 18
Jorden runt på 100 böcker (total antal avklarade länder): 9
Månadens bästa bok:  Blodsband av Edvard Fenvik
Böcker jag läst i juli  (böckerna är inte recenserade ännu, men länk till recensionen dyker upp vartefter under Läst 2020)

Paint - Amanda Tartt 
Räven som inte kunde hålla färgen - Kari Melander & Magdalena Brunzell 
Sommarquiz - Bokförlaget Polaris 
Ur askan - Lina Areklew 
Den tunna hinnan - Astrid Ahlberg 
Blodsband  - Edvard Fenvik 

Alla lästa böcker i år månad för månad det här året finns under fliken Läst 2020

Juli blev en total bottenmånad då jag inte hann med nästan nånting när det gäller böcker och läsning. Halva månaden gick åt till att ordna med mammas begravning, lägenhet osv och sen mot slutet av månaden gick höstsäsongen med mina provtagningar igång. Det fanns alltså varken tid eller ork att lägga på läsning och recensioner, nu ligger jag alltså rejält efter med båda. Fördelen är att nu kan det bara gå uppåt och bli bättre - under juli månad blev nämligen resultatet helt enkelt bedrövligt. Det är först nu ja hunnit med den här månadssammanfattningen och det säger ju en hel del. Men, som sagt, nu kan det bara bli bättre för nu börjar livet också se lite ljusare ut - det mesta när det gäller mamma är ordnat och äntligen har också sjukvården insett att jag inte orkar med hur mycket som helst. Just nu är det alltså en återgång till mina vanliga "rutiner" som gäller.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar