fredag 6 november 2020

Helgläsning vecka 45

 Det blir en väldigt lugn helg igen. Just nu sköter vi alla ( t o m matinköpen) inköpen på nätet och det enda vi gör då är att åka in och hämta de färdigpackade kassarna. Imorgon är maken visserligen tvungen att åka och handla lite sånt som vi inte hade tänkt på att beställa (det blev nämligen ändring i veckans matlista), men det blir bara till närmaste lilla livsmedelsbutiken där det inte brukar vara så mycket folk, speciellt om man åker dit tidigt på förmiddagen när de öppnar. Utöver det så lär vi hålla till innanför hemmets väggar och då lär jg få ordentligt med tid för läsning och förhoppningsvis också recensioner. Recensionerna har nämligen inte gått så bra den här veckan så jag skulle behöva rycka upp mig den här helgen och få undan en del av de jag har väntandes på skrivbordet.

Det jag tänkt läsa den här helgen är


Stilla vatten
av Britt Peruzzi
Läser just nu och tror jag blir klar med den ikväll










Bibliotekarien i Auschwitz
av Antonio Iturbe











Morden på Kingfisher Hill av Sophie Hannah










Vad ska du läsa i helgen?

1 kommentar: