onsdag 18 november 2020

Månadssammanfattning oktober 2020

 


Månadssammanfattning - Oktober 2020

Antal lästa böcker: 9
Antal lästa noveller: 1
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 3144
Inbundet: 7
Kartonnage: 1
Danskt band: 0
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 1
E-bok/Pdf: 1
Lästa rec.ex: 9
Lästa hyllvärmare: 0
Köpt: 0
Fått: 11
Kaosutmaningen 2020 (totalt antal avklarade punkter): 20
Jorden runt på 100 böcker (total antal avklarade länder): 9
Månadens bästa bok:  Månsystern av Lucinda Riley

Böcker jag läst i oktober  (böckerna är inte recenserade ännu, men länk till recensionen dyker upp vartefter under Läst 2020)

Han dör om du inte av Peter James
Den lilla bokbussen i Provence av Nina George 
Aldrig glömma av Britt Peruzzi 
Månsystern av Lucinda Riley 
Tigerstaden av Philip Birk 
Härlig är framtiden av Ewa Klingberg 
Bedrägeriet av Staffan Nordstrand 
Lyras ö av Zelda Falköga 
Vinterströmmen av Kamilla Oresvärd 
Girlpower av Amanda Tartt 

Alla lästa böcker i år månad för månad det här året finns under fliken Läst 2020 och där kommer också länkar till recensionerna att dyka upp vartefter jag recenserar böckerna.

Äntligen går det framåt med läsningen, det känns att jag börjar få upp farten igen, men så har jag inte heller speciellt mycket annat just nu som jag behöver lägga energi på. Det som jag ännu inte har fått ordning på är recensionerna, och där handlar det nog mest om att det saknas lite inspiration just nu. Jag kan tänka mig att en del av det hänger ihop med den frivilliga karantänen för jag får ju inte riktigt samma mängd yttre intryck som jag brukar få i och med att jag inte ens är ute och handlar. Den här gången har jag ändå hunnit med att uppdatera Kaosutmaningen och har där nu uppnått minimiantalet man ska ha för att anses ha klarat utmaningen. Jorden  runt på 100 böcker hoppas jag hinna uppdatera till nästa månadssammanfattning så att den också visar rätt. Så resultatet är ändå att jag segar mig framåt till att kanske vara helt ikapp till årets slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar