fredag 27 november 2020

Helgläsning vecka 48

En mycket lugn helg igen, om möjligt ännu lugnare än tidigare. Det enda vi har på schemat är att maken hämtar det vi handlat på nätet från livsmedelsaffären och eventuellt tittar in hos SVA för specialkattmaten som en av katterna ska ha och som inte går att köpa i vanliga butiker. Sen är det väl tänkt att vi ska få upp ljusstakarna i fönstrena också men än så länge pyntas det inte mer än så. På söndag börjar vi planera matinköpen för julen för i år lär vi handla det mesta, förutom skinkan, på nätet och en del måste ju köpas redan nu så jag kan laga maträtterna färdigt inför julen.  Alltså bör jag också få gott om tid över för läsning och recensioner (vilket jag sagt varje helg och ändå har jag inte hunnit med allt jag borde ha gjort).

Det jag tänkte läsa den här helgen är

Tio grisar nere av Denise Rudberg






Den tredje systern av Sara Blædel






Skulle jag sen hinna i alla fall börja på en bok till så skulle jag bli väldigt glad, men det får bli som det blir.

Vad ska du läsa i helgen?





  

1 kommentar:

  1. Jag hade hela dagen idag fullspikad, men som vanligt kommer jag inte hinna med en tiondel...eller rättare sagt orka. Just nu har jag skött om alla betalningar på nätet, lagt tvätt i tvättmaskinen och så skickat ut Rolle i växthuset för att vattna. Han skulle ut där och kolla om värmen fungerade som den ska eftersom vi har frost. Alltså passade jag på.....
    Nu ska vi snart titta på Formula två på TV, sen blir det plantering av amaryllisarna vi fick hem igår och sen ska jag göra rödbetsgravad lax. Det senare ska bli spännande, men det gäller nog att jag gör två stora bitar med lite omväxlande smaker, en med dill bara kanske..... Sen ska jag nog sov ett tag framför TVn också!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera