onsdag 8 augusti 2018

Månadssammanfattning Juli 2018


Månadssammanfattning - Juli 2018

Antal lästa böcker: 16
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 5490
Inbundet: 8
Kartonnage: 1
Danskt band: 4
Häftad: 1
Storpocket: 0
Pocket: 2
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 10
Lästa hyllvärmare: 3
Köpt: 0
Fått: 1
Antal lästa böcker 3 x 3 under 2018: 1
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2018: 3
Kaosutmaningen 2018 (totalt antal avklarade punkter):  18
Månadens bästa bok I sparvens klor, första boken, del 1&2 av Karin Söderlund Leifler


Böcker jag läst i juli (titeln är länkad till recensionen men alla böckerna är inte recenserade än).


Nattvakten - Anna Ihrén 
99 trappsteg och dubbel rebound - Ebba Lovin 
Solo - Jesper Stein 
Julia och Jack - Anna Lönnqvist 
I sparvens klor, bok 1, del 1/2 - Karin Söderlund Leifler 
I sparvens klor, bok 1, del 2/2 - Karin Söderlund Leifler 
Judas: en familjetragedi - Astrid Holleeder 
Brytning- en politisk spänningsroman - Monika Selahn 
Dödstvätterskan - Sara Omar 
Lasaros tårar - Henrik Tord 
På flykt till kärleken - Peter Winai 
Ekon av längtan - Tamara McKinley 
Glasverandan - Ann Cleeves 
Allt eller inget - Simona Ahrnstedt 
Yxmannen - Ray Celestin 
H som i hök - Helen Macdonald 




Lästa böcker månad för månad det här året finns under fliken Läst 2018

Det verkar som att jag kommit in i ett annat tempo när det gäller läsningen. Antalet lästa böcker per månad har jämförelsevis blivit högre än under samma månader de senaste åren och det verkar hålla i sig månad efter månad, vilket är glädjande.
Under juli hade vi ju en värmebölja också då det egentligen inte blev så mycket läst eftersom jag helt enkelt inte orkade koncentrera mig, så det var ändå en liten överraskning att jag läst så mycket trots värmen.
Nånting som nog inverkat positivt har nog varit att jag lyckats få till en väldigt bra blandning och det underlättar ju alltid läsningen.
Jag är också riktigt glad över att jag läst hela 3 hyllvärmare och att jag lyckats hålla nollan när det gäller bokinköp.

Recensionsskrivandet gick det sämre med, på grund av värmen var det en period då jag inte orkade mycket och det gick såklart över recensionerna. Men jag håller på och jobbar mig i kapp lite sakta just nu, så det ska inte dröja alltför länge till innan jag jobbat mig igenom högen med ej recenserade böcker på skrivbordet.

Augusti har börjat bra så nu är det bara att hålla tummarna för att tempot håller i sig resten av månaden också, läslusten är det än så länge inga problem med i alla fall. Tyvärr lär jag inte kunna hålla nollan i bokibköp den här månaden för nu måste jag nog använda presentkortet på Adlibris som jag fick som födelsedagspresent.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar