torsdag 9 juli 2020

Helgfrågan vecka 28


Det här är en tung vecka och jag har fått hoppa över en del sånt som jag brukar göra och/eller delta i i normala fall. Men idag behöver jag något lite lagom att göra mellan alla måsten och då är det ju perfekt att svara på Mias Helgfråga

Vad läser du?
Semestertips, filmtips, recepttips eller något annat tips?

----------------------
I köket(på bokstödet) har jag 

Den tunna hinnan av Astrid Ahlberg


Sovrumsboken är

För att kunna leva av Yeonmi Park
Några semestertips har jag egentligen inte. Jag är ju själv i självvald karantän (för att undvika att smittas) så det finns inte mycket jag kan göra annat än att vara ute i trädgården och läsa. Men något vi faktiskt har tänkt att göra är att åka iväg på en biltur till närliggande orter och se vad som döljer sig där. Så mitt tips är nog att åka iväg och besöka platser i närheten, man har märkligt nog ofta väldigt lite koll på det som finns i närområdet. 

12 kommentarer:

  1. Astrid Ahlberg känner jag inte till. det stämmer verkligen att en ofta inte har sett det som finns alldeles i närheten

    SvaraRadera
  2. Det stämmer absolut att man kan hitta mycket fint i närheten.

    SvaraRadera
  3. Den tunna hinnan är ny för mig. Finns nog mycket att upptäcka i näromgivningen.

    SvaraRadera
  4. Närturism är underskattat!

    SvaraRadera
  5. Parks bok är en av flera bra skildringar av flykt från Nordkorea som jag läst. Vilken begåvad tjej! Och vilket j-a land!

    SvaraRadera
  6. Att turista i närområdet är inte alls dumt. Vi kommer också att köra några dagsturer i mitten av semestern.

    SvaraRadera
  7. Jag beklagar sorgen såg att din mor gått bort, det är grymt tungt. ❤️ Hoppas ni kan hitta på något som blIr lite positivt.

    SvaraRadera
  8. För att kunna leva har jag bland mina olästa. Den verkar så intressant.

    SvaraRadera
  9. Vi åkte iväg idag på lokal utflykt, och det gick bättre än väntat. Men det är många som tänker samma sak!

    SvaraRadera
  10. Bra tips att ge sig iväg på utflykt till något ställe i närområdet där man inte varit. Läser numera helst böcker som underhållning - hör väl till åldern antar jag. Skulle nog inte klara Parkboken.
    Ingrid

    SvaraRadera
  11. För att kunna leva var riktigt gripande läsning!

    SvaraRadera