fredag 3 juli 2020

Recension: Flykten av Zelda Falköga

Titel: Flykten
Serie: Karma och Jonar, del 2
Målgrupp: 5-11 år
Författare: Zelda Falköga
Format: Kartonnage
Antal sidor: 113
Förlag: Bookmark förlag
Recensionsexemplar

"Bara två modiga vänner kan rädda Glimeria
Efter att ha besegrat de onda klipptrollen har Karma och Jonar blivit allra bästa vänner. De umgås i smyg och allt verkar vara på väg att ordn sig i landet Glimeria.
Tills en dag då Karmas lillasyster blir tillfångatagen av en grupp korkade men elaka grusgnomer. Karma och Jonar måste sätta sin egen frihet på spel för att försöka rädda henne. Kommer de att lyckas?"

------------------

Flykten är andra delen i serien om de två vännerna Karma och Jonar. Jag såg faktiskt fram emot att få läsa den här boken eftersom jag tyckte så mycket om första boken, Klipptrollen, i serien.

Mina ögon dras direkt till de fantastiska illustrationerna som verkligen förstärker läsupplevelsen. Och jag älskar fortfarande de här små "faktasidorna" om de olika varelserna som dyker upp i boken, de är verkligen pricket över i:et.

Flykten är, precis som Klipptrollen, ett fantasieggande och spännande äventyr som jag tror att väldigt många barn i målgruppen kommer att uppskatta och även jag, som ändå är vuxen+, tycker det är riktigt roligt att läsa de här böckerna. Jag ser fram emot nästa bok i serien!

Tack Bookmark förlag för rec.exet!

Min recension av först delen i serien

Klipptrollen

Flykten finns att köpa hos t ex

Adlibris Kartonnage
Bokus Kartonnage
CDON Kartonnage




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar