torsdag 23 juli 2020

Månadssammanfattning Juni 2020


Månadssammanfattning - Juni 2020

Antal lästa böcker: 8
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 3191
Inbundet: 7
Kartonnage: 0
Danskt band: 0
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 1
E-bok/Pdf: 1
Lästa rec.ex: 7
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 1
Fått: 5
Kaosutmaningen 2020 (totalt antal avklarade punkter): 17
Jorden runt på 100 böcker (total antal avklarade länder): 8
Månadens bästa bok:  Sen for jag hem av Karin Smirnoff + Fjärilsrummet av Lucinda Riley

Böcker jag läst i maj  (böckerna är inte recenserade ännu, men länk till recensionen dyker upp vartefter under Läst 2020)

Renoveringsobjekten - Eli Åhman Owetz 
Kolmannen - Jens Henrik Jensen 
Love: en  roman om Greta Garbo - Kerstin Gezelius & Alexander Onofri 
I skuggan av sektor 5 - Simon Häggström 
Sen for jag hem - Karin Smirnoff 
Mörkläggningen - David Baldacci 
Bögjävlar - Daniel Björk, Tomas Hemstad, Stefan Ingvarsson, Petter Wallenberg, Roger Wilson 
Fjärilsrummet - Lucinda Riley 

Alla lästa böcker i år månad för månad det här året finns under fliken Läst 2020

Jag kom ju igång ordentligt i maj och hade räknat med att kunna håll samma tempo under juni och det hade behövs. Nu blev det inte så utan juni blev ännu en katastrofmånad då tankarna, tiden och orken upptogs av andra saker och läsningen och recensionerna fick läggas åt sidan. Så det gick inte alls bra med läsningen för oftast hade jag varken tid eller ork att koncentrera mig på boken på bokstödet och sovrumsboken behövde jag inte ens försöka med, jag somnade som en klubbad oxe varje kväll. Så nu ligger jag alltså efter med precis allt och har framför mig att försöka komma ikapp med allt så snart som möjligt. Tyvärr ser det mörkt ut på den fronten - nästan hela juli går åt till att ordna med begravning och med dödsboet (som jag trodde jag skulle klara mig undan med genom att lämna över förvaltningen till en jurist - men det är forfarande mycket som bara jag kan göra).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar