söndag 26 juli 2020

Läsplanering vecka 31

Vecka 31 blir en tuff vecka då jag lär ha att göra så det räcker och blir över. Jag börjar veckan med att jaga på finska Folkbokföringsmyndigheten om ett par intyg som jag behöver och fortsätter sen med att leta rätt på en dödsbouppköpare som får ta hand om det som är kvar i mammas lägenhet och som sen också får ta hand om slutstädningen. På onsdag är det sen begravning och det vet jag redan på förhand att den kommer att ta hårt. Torsdagen ha jag faktiskt planerat som vilodag, för jag lär gå på knäna vid det laget och behöver ta en riktig vilodag för att orka. Det lär alltså inte bli så jättemycket tid eller ork för läsning och recensioner den här veckan. Möjligtvis då att jag kan lägga lite tid på det under helgen när jag äntligen kan börja slappna av. Med tanke på hur den här veckan ser ut så hoppas jag nu att det också händer något positivt och roligt någon dag för det skulle jag behöva just nu. Det bästa är nog ändå att det ändå gått framåt den här helgen så att jag kan börja lägga in nya böcker i läsplaneringen

Det jag tänkte läsa under vecka 31 är



Släktstorm av Birgitta Illyés
Läser just nu











Ilkas arv av Sara Blædel












Goda grannar av Mattias Edvardsson












Hemligare kan ingen vara av Ewa Klingberg










Vad ska du läsa under kommande vecka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar