torsdag 30 juli 2020

Helgfrågan vecka 31


Äntligen är det värsta över och tillvaron börjar normaliseras lite. Just nu är jag fortfarande trött och har en del kvar att göra men nu är det bara "lätta" saker som inte kräver lika mycket fysiskt eller psykiskt. Och nu kan jag helhjärtat ägna mig igen åt sånt som jag blir glad av och det är såklart böcker, läsning och bloggande. Idag är också dagen då man ska svara på Mias Helgfråga

Vad läser du?
Semestertips, filmtips, recepttips eller något annat tips?

------------

Läsningen har gått trögt de senaste veckorna men nu har jag fått upp farten igen.Just nu läser jag

I köket, på bokstödet finns
Släktstorm av Birgitta Illyés
I sovrummet läser jag
För att kunna leva av Yeonmi Park

Semstertips i coronatider? För oss som är loppis- och auktionsberoende är ju sommaren högsäsong i vanliga fall men i år håller de störst loppisarna stängt och de flesta gårdsauktioner är inställda. Men istället för att åka runt på olika loppisar och auktioner kan man nu surfa runt på nätet - många auktionsarrangörer har valt att lägga ut nätauktioner istället och där går det fortfarande att göra fynd, i Uppsala följer vi t ex en specifik auktionssida där de numera håller sina veckoauktioner på nätet. som håller sin veckoauktioner på nätet istället för IRL (men vill man så kan man ju också gå på visningen om ma behöver se prylarna för att ser kondition osv).Nu har man också tid att surfa runt på Blocket, Marketplace på Facebook och liknande ställen för nu finns det många fynd att göra där. Det är inte riktigt lika kul som riktiga loppisar och auktioner men stillar den värst abstinensen.

10 kommentarer:

  1. Så möjligheten att förköpa sig finns i alla fall kvar :D

    SvaraRadera
  2. gör små bokfynd på loååis, Yeonmi Parks bok är stark och bra.

    SvaraRadera
  3. Nordkorea-boken tyckte jag var väldigt stark.

    SvaraRadera
  4. Första boken kände jag inte till. Omslaget är intressant.

    SvaraRadera
  5. inte så kul att avstå från IRL - loppisar. skicket är väl viktigt på loppis - prylar. båda dina böcker verkar bra

    SvaraRadera
  6. Jag har börjat kika på Marketplace också, har en kompis som köper en massa den vägen. Vi har en del loppisar här som har öppet.

    SvaraRadera
  7. Gårdsloppisar har folk nog haft här, men de stora loppisarna lyser med sin frånvaro här också.

    SvaraRadera
  8. För att kunna leva har jag bland mina olästa. Borde läsa den snart.

    SvaraRadera
  9. Vilket dramatiskt omslag på Släktstorm!

    SvaraRadera
  10. Ja jag har fått hur många förfrågningar som helst om min fåtölj.

    SvaraRadera