måndag 13 juli 2020

Månadens bästa bok Juni


Den här månaden tänkte jag försöka vara lite snabbare än under det senaste halvåret med att utse Månadens bästa bok. Så snabb faktiskt att jag ännu inte ens hunnit recensera dessa böcker eftersom jag av olika orsaker ligger efter med recensionerna. Länkar recensionerna kommer så fort jag publicerat dessa, både här och under rubriken Läst 2020

Juni blev en månad då jag läste många bra böcker igen och det fanns två dör jag inte kan välja den ena före den andra. Alltså blir det två stycken Månadens bästa bok igen och de två är


Sen for jag hem av Karin Smirnoff
Den tredje och avslutande delen i trilogin . Jag bara älskar den här trilogin med det särpräglade språket, de dialektala uttrycken, de kantiga karaktärerna och den mörka berättelsen.









Fjärilsrummet av Lucinda Riley
En fristående bok av en av mina favoritförfattare. Jag har älskat Lucinda Rileys böcker ända från början och den här boken var verkligen rätt bok vid rätt tillfälle, dvs när jag som bäst behövde lite verklighetsflykt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar