tisdag 2 februari 2016

Top Ten Tuesday - Historiskt eller futuristiskt

Efter att ha sovit lite för länge på morgonen idag så är jag alldeles mosig i huvudet och är verkligen inte riktigt i form att komma ihåg någonting, men försöka kan man ju alltid. Top Ten Tuesday idag handlar om historiskt eller futuristiskt

Top Ten Historical Settings You Love/ Ten Historical Settings You'd Love To See or Top Futuristic Books You Love/Ten Futuristic Societies I'd Love To Read in Books --- basically this week is all about the past or the future....spin it however you choose! 

--------------------
Jag väljer såklart historiska miljöer, framtiden är inte riktigt min grej. De här böckerna är listade utan inbördes ordning.

1. Barfotadrottningen av Ildefonso Falcones
2. Familjerna på Cavendon Hall av Barbara Taylor Bradford
3. Tigerporten av Christina Courtenay
4. Storm över högländerna av Christina Courtenay
5. Häxmästaren av Saskia Walker
6. Barnmorskan i Hope River av Patricia Harman
7. Mördaren i Marais av Claude Izner

Och där tog det slut - det blev bara 7, men det är tillräckligt nära 10 så det får räcka














2 kommentarer:

  1. Courtenays böcker är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. Inte en enda av dessa har jag läst, men det blev en del annat av Barbara Taylor Bradford för några decennier sedan :)

    SvaraRadera