fredag 21 maj 2021

Helgläsning vecka 20

 Det blir ännu en lugn helg i raden av lugna helger det senaste året men med en liten skillnad. Vi ska få besök! Brorsan har varit inlagd på sjukhus och testats där för Covid-19 och är negativ så då kan han för första gången på ett år (han hade tidigare ett jobb med mycket kontakter utåt så det fanns alldeles för stor risk för att han kunde ha smittat oss för att han skulle kunna besöka oss) komma och hälsa på och stanna i ett par dagar. Det ska bli kul men det betyder också att jag inte lär få speciellt mycket gjort den här helgen för störst delen av tiden lär gå åt till att umgås, prata av sig och (trots att vi varit i kontakt varje vecka, ibland flera gånger i veckan) att uppdatera varandra om vad som händer runt om oss.

Men med tanke på att det blir mycket annat som står i fokus den här helgen så är jag väldigt försiktig med planeringen för jag vet ju redan nu att jag inte kommer att hinna med speciellt mycket.

Det jag tänkt läsa den här helgen är

Som en fjäder i vinden av Sofia Lundberg






Fjällmordet av Karin Färnlöf Clarin







Vad har du tänkt dig att läsa den här  helgen?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar