onsdag 19 maj 2021

Omslagsonsdag vecka 20: Deckare/Kriminalromaner/Spänning

 

I vanliga fall bryr jag mig inte så mycket om utsidan utan det är insidan som räknas, men när det gäller böcker så är ju omslaget det första man ser. Så på onsdagar visar jag upp omslag efter ett givet tema. Det är bara omslaget som gäller, innehåll och titel spelar ingen roll.

Vill du också vara med och visa upp omslag så lägg en länk i kommentarerna så jag hittar dig sen. Du har hela veckan, fram till nästa onsdag, på dig att lägga upp dina omslag. Fri tolkning och OK att leta rätt på omslag var man vill.

Just nu tyckte jag det skulle vara kul att kunna jämföra omslagen på böcker inom specifika genréer. Är det något speciellt som återkommer? Görs de lite efter samma "mall"?  Så den här veckan tänkte jag titta lite närmare på

DECKARE/KRIMINALROMANER/SPÄNNING

----------------










Jag gillar Omslagen på Jens Henrik Jensens böcker. Vilken/Vilka tycker du bäst om?



4 kommentarer:

  1. Jag gillar omslaget till Bestraffaren. Här är mina:
    https://skrivrobert.blogspot.com/2021/05/omslagsonsdag-v-20-deckare.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen en kuslig känsla i det omslaget!

      Radera
  2. Jag gillar omslagen till Håkan Östlundhs böcker.
    Här kommer mina omslag: https://lenasgodsaker.blogspot.com/2021/05/omslagsonsdag-vecka-20.html

    SvaraRadera