lördag 8 maj 2021

Recension: Vinterbröllop av Sarah Morgan

Titel: Vinterbröllop
Originaltitel: A Wedding in December
Författare: Sarah Morgan
Översättning: Tove Hellbom
Format: Inbunden
Antal sidor: 344
Recensionsexemplar (Se "Om")

"I det idylliska Aspen stundar snart vinterbröllopet som hela familjen samlats för. Maggies och Nicks yngsta dotter Rosie ska stå brud, vilket minst sagt överraskat dem alla. Vad ingen vet är att de själva ligger i skilsmässa - och det sista de önskar är att behöva låtsas vara lyckliga inför alla.

Och Rosies äldre syster, Katie, är skeptisk. Har hennes impulsiva, väna och godhjärtade syster verkligen valt rätt man? Rosie är själv upp över öronen förälskad, men börjar få kalla fötter. Spänningen stiger, snön ligger vit på taken och Rosie måste bestämma sig - dagen för hennes vinterbröllop är snart här."

------------------------------

År 2020 hade jag tänkt mig att haka på trenden att läsa böcker med julteman när julen närmar sig. När december kom hade jag fortfarande så fullt upp att jag helt enkelt inte hann med att läsa boken så den fick vänta till februari innan jag hade tillräckligt med ti för at t itu med den.

Emellanåt har jag ett behov av feelgood  och lite lättsammare läsning och när jag läste baksidestexten så passade ju den här in perfekt.Jag hade inte läst något av den här författaren tidigare så det här var också ett bra tillfälle att prova på en, för mig, ny författare.

Handlingen utspelar sig  i jultid och till viss del finns det lite igenkänning för mig i det där med att sitta fast i alla jultraditioner. Så var det för mig och maken när vi flyttade ihop - numera har vi släppt de flesta "måsten" och kan ta det lugnt under julen.

Den här boken hade verkligen passat bra att läsa i december men den fungerar ju att läs nästan vilken tid på året som helst för det är trots allt en charmig och lättläst blandning av kärlek med förvecklingar, humor och en hel massa mys att njuta av. Den här författaren kan jag täka mig att läsa fler böcker av! 

Jag har bjudit på en smakbit från boken i ett annat inlägg HÄR

Tack HarperCollins Nordic för rec.exet!

Mer info om författaren och hennes böcker finns på Sarah Morgans websida

Vinterbröllop finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden/E-bok

Bokus Inbunden/E-bok

CDON Inbunden




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar