söndag 9 maj 2021

Läsplanering vecka 19

Just nu ser jag fram emot en vecka med ett schema som än så länge är helt tomt, inga läkarbesök, inga provtagningar och de flesta av problemen som varit under tidigare veckor har nu löst sig av sig självt. Vi fick också ett positivt besked i slutet på veckan vilket också gjorde oss lättare i sinnet - det känn som att det mesta nog löser sig nu och jag behöver inte längre kämpa i motvind. Det enda som återstår är slutfakturan från begravningsbyrån och där har jag ond aningar - jag har en känsla av att de lär försöka fakturera en massa sånt som vi inte ska behöva betala och då blir det bråk. Men just nu är jag så pass utvilad och pigg att  jag inte går ner mig helt om det blir diverse diskussioner. Jag känner också att läsningen och recensionsskrivandet år bättre och bättre och jag närmar mig ännu mer tidpunkten då jag äntligen är i kapp. Nu ser det mycket ut när man tittar på hägen med böcker som jag tänkt läsa, men jag har valt böcker som jag tror är både lätt- och snabblästa så jag tror faktiskt att den här planeringen kan hålla.

Det jag tänkt läsa under vecka 19 är

Giftmakerskan av Sarah Penner






Faust av Gustaf Skördeman











Som en fjäder i vinden av Sofia Lundberg











Dragoner av Gertrud Hellbrand










Fjällmordet av Karin Färnlöf Clarin











Vad ska du läsa under kommande vecka?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar