lördag 15 maj 2021

Recension: Tatra av Lisa Hågensen

Titel: Tatra
Serie: Jakten
Författare: Lisa Hågensen
Format: Danskt band
Antal sidor: 252
Förlag: Hoi förlag
Recensionsexemplar (se "Om")

"Europa, någon gång i framtiden. Efter den fruktansvärd händelse i Margorz är en av vännerna försvunnen, och rollerna har blivit ombytta - de har gått från att jaga till att jagas. Det finns inget annat val än att konfrontera hotet.

Utan en aning om fasan som väntar ger de sig iväg västerut för att sätta stopp för General Tarz. De fruktar att de två barn som tillverkades på The Pure Breed Plant kommer att användas till en ny elitistisk ras, eller att generalen har en ännu mer ondskefull plan på gång

Innan deras resa är över tvingas en av dem att ta ett omstörtande beslut. Kommer det att rädda dem alla, eller är allt förgäves?

----------------

Tatra är andra  och avslutande delen i Jakten, en fristående serie som utselar sig efter Purebred-serien. Jag har läst först delen, Siri (länk till recensionen finns längre ner på sidan) så självklart ville jag läsa den här också.
 
Jag var ju inte speciellt tagen av första delen och i och med den här andra delen så märks det tydligt att jag har svårt att ta till mig den här fristående uppföljarserien. Alla ingredienser finns där med karaktärer som jag känner igen och nya som är intressanta, en spännande oh intressant handling, ändå är det något som saknas för att jag ska kunna ta till mig den här fortsättningen. Kanske har jag rent mentalt avslutat serien efter den sista Purebredboken och därför inte kan ta till mig den här fortsättningen? Eller så är det något annat, t ex att det här är en genré som jag vanligtvis inte läser så mycket av? Eller så är det något annat. Men jag tror nog att den som gillar den här typen av böcker säkert kommer att gilla Jaktenböckerna också.

Tack Hoi förlag för rec.exet!

Mer info om författaren och hennes böcker finns på Lisa Hågensens websida

Mina recensioner av andra böcker av den här författaren

Jakten

Purebred

Raili & Ylva

Tatra finns att köpa hos t ex





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar