fredag 9 augusti 2019

Fem en fredag vecka 32: Trötthet



Fem en fredag, som anordnas av elisamatilda, har ett för mig passande tema idag, nämligen

TRÖTTHET

-------------------

1. Vilket knep tar du till för att bli pigg?
Inga knep, ordentligt med vila och sömn är det enda som hjälper för mig. Och så i möjligaste mån låta bli dator och mobil ett tag hjälper också till.

2. Skulle du behöva semester efter semestern?
Har ständig semester numera

3. När senast kunde du inte sova?
Senast var nog ett par veckor sen när jag var övertrött (det är när jag är övertrött som jag oftast inte kan sova)

4. Vad är du trött på att höra?
Ingenting just nu

5. Vad kan behöva uppfräschning i ditt liv?
Mitt hår! Jag brukar färga håret men har den senaste tiden inte orkat hålla på så det vore verkligen dags att göra det nu.

6 kommentarer:

  1. Det är väl typiskt att när man är för trött och sliten då är det svårt att sova! Där känner jag väl igen mig själv. Fast lite lugnare tempo och mindre stress så brukar det lösa sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är ju så svårt att sakta ner när man vill så mycket.

      Radera
  2. Vilket härligt foto som illustrerar trötthet. Man kan shoppa sig trött, för mig räcker det att fönstershoppa för att jag ska bli helt utmattad, "ler"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vårt veckohandlande brukar sluta med att jag däckar i soffan och måste vila minst en halv dag, så jag förstår dig!

      Radera