onsdag 28 augusti 2019

Recension: Mäster Palms porträtt av Henrik Johansson

Titel: Mäster Palms porträtt
Författare: Henrik Johansson
Format: Häfte
Antal sidor: 3
Recensionsexemplar

Jag har recenserat Henrik johanssons böcker och noveller tidigare och den här gången fick jag ett kuvert innehållande en fristående novell som inte finns att köpa någonstans heller

När författaren arbetade med Raya (länk till recension längre ner på sidan) så var han frestad att lägga in ett lite övernaturligt inslag i boken men avstod. Det fick istället bli en fristående novell på tre A4-sidor.

Novellen utspelar sig i Malmö och har en stark koppling till romanen Raya och hon dyker faktiskt upp i novellen också.

Som alltid när det gäller Johanssons verk, är den här novellen välskriven och väcker funderingar. Och än en gång har jag läst en novell som jag tycker om och som inte får mig att tycka att berättelsen saknar något. Jag tycker nog nästan det är lite synd att den här inte publiceras på det "vanliga" sättet för jag tror många fler än jag skulle uppskatta den.

Tack Henrik Johansson för rec.exet!


Annat av den här författaren som jag recenserat

Jag har tänkt mycket på oss och våra utmattade kroppar - antologi
Caradrius
Raya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar