söndag 11 augusti 2019

Läsplanering vecka 33

Under kommande veckan tänkte jag faktiskt försöka ta itu med min träning, som under den här sommaren blivit sorgligt eftersatt. Jag har inte haft lust eller ork att hålla på och då har jag bara låtit bli, trots att jag borde ha gjort något i alla fall. Men nu ska det bli av och det fungerar ju perfekt med läsningen att ta en paus emellanåt och sitta och läsa. Vädret är väl inte riktigt på min sida större delen av veckan, enligt prognoserna ska det visst regna  några dagar under veckan, men jag får se till att vara ute under uppehållena. Något annat har vi faktiskt inte inplanerat för veckan så jag räknar kallt med att hinna läsa en hel del.
Den här planeringen ser säkert väldigt ambitiös ut men faktiskt så är det inte så farligt. Det är en tegelsten men det är en bok för 9-12-åringar (lätt- och snabbläst), en normaltjock deckare (lätt- och snabbläst) och 2 väldigt tunna böcker så det borde gå att hinna läsa de här.


Kendras Blind date av Ella-Maluca Floyd













När ljungen blommar av Petra Rhodin













Frälsaren i Burlington av David Baldacci










Fångar i Luxor a Michael Wiander






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar