onsdag 14 augusti 2019

Recension: En stjärna som faller av Elisabeth Andersson

Titel: En stjärna som faller
Författare: Elisabeth Andersson
Format: Pocket
Antal sidor: 382
Förlag: Bokfabriken
Recensionsexemplar

"Paula Ekdahl är framgångsrik fastighetsmäklare och bor i en lyxvåning på Östermalm med de två guldfiskarna Goldie och Karat. Hon är snygg, vältränad och kan välja och vraka bland älskarna.
Hon har kort och gott allt man kan drömma om, och framgångarna delar hon gärna med sig av på sociala medier.
Paula borde vara lycklig, men känner ändå att något saknas.
När hon firar sin födelsedag med de två guldfiskarnas som enda sällskap drabbas hon av en blackout. hon bestämmer sig för att åka och vila ut på livsstilscentret Two Swedish Hippies vid havet i Skåne.
Under vistelsen får Paula reda på saker som skakar om hennes liv i grunden. Det visar sig att hennes bakgrund inte ser ut som hon tidigare trott. Paula tvingas ta ställning till vad det är som verkligen kan göra henne lycklig. Det är dags att hitta stjärnan som visar vägen i hennes liv."

-----------
Den här boken dök upp som en överraskning och det blev jag glad för, jag tycker det är härligt att läsa lite feelgood emellanåt.Jag hade inte heller läst något tidigare av den här författaren och det gjorde mig såklart nyfiken.

Jag tror det är många som befinner sig i Paulas livssituation: man jobbar med något som man är bra på och det blir en livsstil. Trots att man jobbar hårt och mycket så är inte hjärtat med och man blir lätt alltför stressad och överarbetad. Nu får ju Paula en chans att åka iväg för att vila upp sig, vilket nog de flesta av oss inte har möjlighet till, och viloperioden får ett helt oväntat resultat.

För mig fanns det en del igenkänning i berättelsen, både i Paulas livssituation från början  och hur hon sedan bestämmer sig för att ändra inriktning (hitta sin stjärna) för att bli lycklig. Det är inte enkelt att byta inriktningen på livet trots att man vet att det är precis det man behöver göra för att må bra.

En stjärna som faller är lättläst och underhållande och  fick mig att le och bli alldeles varm inombords. Jag tyckte mycket om den här boken  och vill väldigt gärna läsa fler böcker av Elisabeth Andersson.

Tack Bokfabriken för rec.exet!


En stjärna som faller finns att köpa hos t ex

Adlibris Pocket/E-bok
Bokus Pocket/E-bok
CDON Pocket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar