fredag 9 augusti 2019

Helgläsning vecka 32

Brorsan har åkt hem efter att ha hjälpt maken att få x kubik ved in i vedboden, maken har varit och handlat färdigt för helgen och nu har vi ingenting som absolut måste göras utan kan helt hålla på med det som vi känner för. Vi har egentligen ingenting speciellt inplanerat för den här helgen och det betyder att kommer vi på något eller "råkar" få syn på nånting intressant i tidningen så är det bara att ge sig iväg helt spontant. Det finns såklart sånt vi kan hålla på med här hemma också, maken kan fortsätta mecka med moppen och då kan jag sitta och läsa. Hur det blir återstår att se. Oavsett hur det blir så lär jag ändå hinna läsa en del och den här gången lär planeringen hålla i och med att jag plockat ihop 1 normaltjock bok, 2 väldigt tunna och 1 novell.


Det jag tänkt läsa i helgen är




Station K av Peter Stjernström













Kendras Blind date av Ella-Maluca Floyd












När ljungen blommar av Petra Rhodin











Mäster Palms porträtt av Henrik Johansson










Vad har du tänkt dig att läsa i helgen?


3 kommentarer:

  1. Rhodis bok ska jag läsa, bokmärken tar inte slut:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/08/brittiska-bokmarken.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är snart dags för den för mig också. Fina bokmärken!

      Radera
  2. Den första och sista skall jag läsa snart.

    SvaraRadera