fredag 15 maj 2020

Fem en fredag vecka 20: Nummer 2


Det har blivit fredag igen, och då är det Fem en fredag, som anordnas av elisamatilda, som gäller.  Veckans tema är

NUMMER 2

-----------------
1. Vad köpte du senast i andra hand?
Det känns som evigheter sen jag senast besökte en secondhand eller en loppis, men det har ju inte varit att ens tänka på  under pandemikrisen.   Jag tror det senaste var en bok men om man hårddrar begreppet secondhand så är det nog prylarna från Antikmässan (keramikskulptur, träfåglar osv osv) för det antik- och kuriosahandlare säljer är ju också secondhandprylar

2. Vilken rätt tar du gärna en andra portion av?
Yakisallad, dvs en sallad med grönsaker, Yakinikukött och gräslöksdressing  - otroligt gott och lätt att föräta sig på.

3. Vad är något du har dubbel uppsättning av?
Många saker: vissa keramikskulpturer, sommarhattar, burkar i skafferiet

4. Vilken uppföljare är bättre än originalfilmen?
Kan inte svara på den här frågan för jag tittar så sällan på film

5. När kom du senast tvåa i någonting?
Ingen aning, brukar bara mäta mig i förhållande till mina egna tidigare insatser.

7 kommentarer:

  1. köpt fina begagnade barnkläder till barnbarnen på barnloppis, billiga - och innehåller inga kemikalier, försöker minska på dubbletter och annat.

    SvaraRadera
  2. De två sista frågorna hade jag också svårt för.
    Men det är kul med ett spontana korta frågor.

    SvaraRadera
  3. Att tävla mot sig själv tycker jag är väldigt bra. Man blir sporrad men behöver inte bli arg på nån ...

    SvaraRadera
  4. återanvändning är en bra idé. salladen låter god och japansk. solhattar har jag plötsligt två. kom jag på

    SvaraRadera
  5. Nämen nu var jag tvungen att googla på din goda sallad! Jag har aldrig ätit yakinuku. Men det ska bli ändring på det för jag hittade ett bra recept. Och det får jag nu tacka dig för, det lät jättesmaskigt!
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Det där köttet, Yakinikukött, har jag aldrig hört talas om. Mycket spännande att läsa om allas favoritmat denna fredag 😀

    SvaraRadera
  7. Som mig då, tror också det var en bok som inhandlades second hand allra sist. :)

    SvaraRadera