fredag 29 maj 2020

Helgläsning vecka 22

Den här helgen blir en upprepning igen av tidigare helger, läget har ju inte förändrats än så länge. Vi sitter i självvald karantän och det positiva är väl att vi får mycket gjort här hemma. Maken var och handlade lite växter idag och de ska då planteras på de tänkta ställena under helgen så får vi se om han orkar åka iväg en gång till nästa vecka och handla mer för vi har några ställen till där jag gärna skulle vilja ha lite blommor. För mig lär det bli mycket tid för läsning och det är bra. Nu har ju läsningen börjat flyta på igen och då är det bra att hålla tempot och få så mycket läst som möjligt. Lite samma gäller för recensionerna, nu när jag kommit igång med dem också så ska jag försöka få så mycket skrivet som möjligt under helgen. Men med dem gäller det ju också att inspirationen infinner sig som den ska.



Det jag tänkt läsa den här helgen är


Dockfabriken av Karlin & Schwarz













Renoveringsobjekten av Eli Åhman Owetz










Skulle jag sen hinna i alla fall börja på någon til så skulle ingen bli gladare än jag, men det får vi se hur det blir med det.

Vad ska du läsa i helgen?

2 kommentarer:

  1. Jag ska läsa ut Gulliver's Travels och En hunds bästa vän :)

    SvaraRadera
  2. Jag ska läsa Anonyma prestationister av Adam Svanell :) Jag står i kö på Renoveringsobjekten men undrar om jag kanske skulle läsa hennes första bok före?

    SvaraRadera