söndag 31 maj 2020

Läsplanering vecka 23

Det är inte mycket som händer i vårt hushåll just nu. Vi (eller framför allt jag) åker ingenstans utan vi stannar hemma och pysslar med hushåll och trädgård. De gånger maken varit inne i Uppsala har han berättat om hur knökfullt det varit inne i affärer och hur folk inte längre bryr sig om smittorisken så då är det inte värt att jag åker med in, risken att bli smittad är alldeles för stor. Fördelen med att jag stannar hemma är ju att jag verkligen har tid för läsning och recensioner, och det behövs just nu. Jag försöker nämligen komma ikapp nu med båda så att läsahögarna minskar lite och så att högen med lästa men orecenserade böcker på skrivbordet också minskar lite. Just nu går det rätt så bra, och jag hoppas såklart att jag kan hålla tempot under kommande vecka. Det enda jag behöver göra den här veckan är att boka ny tid hos sjukgymnasten för avstämning, utöver det är jag "ledig" från alla vårdkontakter. Alltså borde jag ha rejält med tid att lägga på böckerna, men man vet ju aldrig i förväg om det dyker upp nånting "oförutsett".

Det jag tänkte läsa under vecka 23 är



Renoveringsobjekten av Eli Åhman Owetz











Kolmannen av Jens Henrik Jensen












Love - en roman om Greta Garbo av Kerstin Gezelius & Alexander Onofri









Vad ska du läsa under vecka 23?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar