söndag 17 maj 2020

Läsplanering vecka 21

Vecka 21 blir också "ledigt" från vårdkontakter och det är otroligt skönt. Den här våren har vi ju sprungit på läkarbesök/provtagningar/behandlingar i minst en dag (men oftast flera) dagar i veckan  så att slippa sånt just nu känns underbart. Jag kan alltså vara hemma på heltid i självvald karantän och slipper åka iväg någonstans där det är oundvikligt att träffa på andra människor (dvs potentiella smittobärare). Det gör livet så mycket lättare för oss för då beställer vi det mesta på nätet och maken åker iväg ensam och hämtar det beställda. Och jag kan ägna mig heltid åt läsningen och bloggandet, vilket äntligen börjar visa sig på statistiken... Vecka 21 räknar jag alltså med att hinna läsa en hel del. Nu ser min planering ganska mastig ut med många böcker, men de flesta av de här böckerna är rätt så tunna och lättlästa så det känns som att jag nog hinner med dem under den här veckan
Det jag tänkt läsa är
Den franska fotografen av Natasha Lester
Läser jag just nu












Älskaren av Pia Kask













Flykten av Zelda Falköga











Brevet till Helga av Bergsveinn Birgisson












Führerns barnmorska av Mandy Robotham












No waste just taste av Karin Sundgren










Vad ska du läsa under kommande vecka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar