fredag 7 februari 2014

Bobloggsjerka 7-10 februari

Bokbloggsjerka 7-10 februari

Det är fredag och dags för Annikas Bokbloggsjerka och den måste man ju delta i. Den här veckan undrar Annika

Hur håller du reda på alla böcker som du har läst? Förlitar du dig helt på din blogg eller har du en backup plan att dela med dig av?

När böckerna fortfarande var bara en del av min vanliga blogg så hade jag både bok.nu och boktipset, men efter att jag startade Boklysten så tyckte jag att bloggen räckte mer än väl för mina behov.. Jag recenserar ju alla böcker jag läser så allt finns här och jag har inget behov av att ha mer koll på läsningen och vill inte heller lägga ner mer tid på det. Jag provade Book Collector, men frågade mig sen vad jag skulle ha all information till och när jag inte kunde komma på något vettigt svar så la jag ner det projektet. Så bloggen får räcka för mig.






30 kommentarer:

  1. Recenserar man allt man läser fungerar det ju utmärkt att bara ha bloggen! Sparar du backup på dina blogginlägg på datorn eller finns de bara på blogger?

    SvaraRadera
  2. Kunde inte komma på något vettigt svar? Nu blir jag alldeles förskräckt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt kunde jag inte komma på något bra svar på vad jag skulle använda uppgifterna till.

      Radera
  3. Det räcker väl fint med en blogg!

    SvaraRadera
  4. Jag använder book collector som en slags back upp om min blogg skulle mystiskt försvinna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De flesta böcker jag läst i mitt liv är ändå oregistrerade och obloggade så om Boklysten skulle försvinna så skulle det ändå inte göra så stor skillnad.

      Radera
  5. Klokt svar! Tid ska man vara rädd om:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tid ska man absolut vara rädd om, och även om böcker och läsande är ett stort intresse så finns det ju så mycket annat också som man vill hinna med.

      Radera
  6. Håller med om att Book Collector tar tid, men hoppas på att få ordning på min ändå, inte minst för att undvika dubbelköp då mitt minne inte alltid är det bästa. Annars är det Goodreads som gäller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt så är det relativt sällan det händer att jag köper något som jag redan har läst,

      Radera
  7. Det låter väl bra - om allt finns på bloggen, så har du ju väldigt bra koll utan att behöva göra något extra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, sparar tid och ork som jag kan lägga på läsandet istället.

      Radera
  8. Jo, man vill ju inte lägga för mycket tid på att hålla i ordning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, jag lägger hellre den tiden på själva läsandet

      Radera
  9. Jag håller med dig :) Det räcker med bloggen för mig också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast tycker man sånt är kul, så... Men för mig räcker bloggen också gott och väl.

      Radera
  10. Bloggen hade nog räckt för mig också, egentligen. Det enda som Bookcollector är bra på är till årliga statistikinlägg ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är man intresserad av statistik så är den säkert jättebra!

      Radera
  11. Jag tycker redan att jag lägger ner för mycket tid med goodreads så egentligen skulle nog bloggen räcka, men vill ändå hålla en back-up så goodreads fungerar perfekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge man tycker det är kul och har tid, så...och känner att man vill ha en backup.

      Radera
  12. Jag skulle vilja ha något mer än bloggen. Men vet inte riktigt vad som skulle passa mig bäst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte lätt det där - du får nog ta och prova dig fram.

      Radera
  13. Jag håller med dig och känner man måste välja har book collector men det blir för mycket.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden det skulle ta lägger jag faktiskt hellre på läsande.

      Radera
  14. Jag är hopplös på att komma ihåg vad jag läst. Händer ofta att jag köper en ny bok och efter några kapitel inser jag att jag redan läst den... Jag behöver hjälp för minnet. Jag kör excel, funderar på Book Collector och numer recenserar jag alla böcker jag läser på min blogg.

    SvaraRadera