söndag 2 februari 2014

En smakebit på søndag

Dags för En smakebit på søndag som Flukten fra virkeligheten håller varje vecka.

Just nu har jag tre böcker på gång och eftersom jag såg att det är flera som läser den av dem som jag började på senast så har jag valt smakbiten från en av de andra böckerna.
Så smakbiten kommer från Esi Edugyans Halvblodsblues


"Utlänning", sa den kortare Stöveln med så lugn och låg röst att jag knappt hörde. "Statslös individ av negerhärkomst." Hiero och den judiska grabben, dom stod där med armarna hängande utmed sidorna, trotsiga skolpojkar.





9 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Blev nyfiken på vad den boken handlar om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan, jag glömde visst sätta dit en länk....men har åtgärdat det nu.

      Radera
  2. Låter som ännu en spännande bok om kriget. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oja, med sådant som jag faktiskt inte hade en aning om

      Radera
  3. Den här har jag sett på diverse bloggar och blivit lite nyfiken på :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kanske det snart är dags att läsa den

      Radera
  4. En helt ukjent bok og forfattere for meg, men den hørtes interessant ut :-) Ønsker deg en fin dag!

    SvaraRadera