måndag 17 februari 2014

Enkätdags!

Bokmania har hittat en enkät i en bok och tyckte det skulle vara kul om fler besvarade enkäten. Så här kommer mina svar

1. Antal böcker jag äger:

Olästa har jag koll på och det är 391, men sen tillkommer de lästa böckerna som jag vill behålla (resten skänks bort alt säljs) så det blir nog en hel del. Totalt 9 bokhyllor i olika rum med böcker...

2. Senaste boken jag köpte:

Jag köpte 4 pocket på Dollarstore i Gävle, men kan för mitt liv inte komma på just nu vilka det var. Sen har jag ju nu förbokat en hel bunt med böcker på bokrean....
3. Senaste boken jag läste:

Alltför nära av Henriette Gyland

4. Böcker som jag läser parallellt just nu:

Tigerporten av Charlotte Courtenay och När rött blir svart av Qiu Xialong


5. Fem böcker som betyder mycket för mig:

Det är definitivt inte lätt att välja bara 5, men får väl göra ett försök

GULAG-arkipelagen av Aleksandr Solzjenitsyn
Andarnas hus av Isabel Allende
Hallarna av Emile Zola
From Russia with love av Ian Fleming
Broarna i Madison County av Robert James Waller

Det var mina svar...så nu ska jag lägga länk på Bokmanias sida så hon kan läsa svaren...






5 kommentarer:

  1. Det känns så skönt när någon annan har fler olästa böcker hemma än vad jag har. Haha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajdå! Har du färre så finns ju risken att du får slut på nånting att läsa!

      Radera
  2. Usch, sista frågan där får mig att tveka att göra den denna... ;)

    SvaraRadera
  3. Andarnas hus är fantastisk och den blev min introduktion till det speciella med latinamerikansk litteratur.

    SvaraRadera