onsdag 19 februari 2014

Omslagsonsdag #32 - Kartor

Dags för Bokpotatens Omslagsonsdag och den här gången har Bokpotaten kommit på ett jättesvårt tema -kartor! I vanliga fall plockar jag omslagen bland mina lästa böcker men idag hittade jag bara två omslag där. Så jag fick faktiskt gå och botanisera bland olästa i bokhyllan och hittade då tre till. Kartor är verkligen ingenting som förekommer alltför ofta på omslagen på de böcker jag läser.






 

 



Min favorit är Invandrarna. Vilken är din?








13 kommentarer:

  1. Båda Mobergs böcker är superläckra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, hela den broderade Utvandrarserien är jättefin!

      Radera
  2. Den där utgåvan av Vilhelm Mobergs böcker är jättefin, så jag får nog säga att båda är mina favoriter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror nog att det är många som väljer dem.

      Radera
  3. Glömde Hundraåringen. Mobergs böcker gillar jag.

    SvaraRadera
  4. Även jag har med Mobergs böcker och Hundraåringen. Dom är fina!!

    SvaraRadera
  5. Båda Mobergs böcker är så snygga och så är de broderade, så snyggt!

    SvaraRadera
  6. Både utvandrarna och invandrarna är fina! Jag älskar kartböcker, och kartor, men vår vägkarta kan nog ta något pris i fult och trist omslag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vår vägkarta är kan i alla fall inte ta snyggast-priset i nånting.

      Radera
  7. De stående favoriterna är klart Utvandrarna och Invandrarna!

    SvaraRadera